بهترین دوران تربیت و فرصت برای فراگیری راه صحیح زندگی، دوران طفولیت و کودکی است

مسئول کمیته علوم و معارف اسلامی شورای عالی آموزش و پرورش گفت: طبق رهنمود امیر مومنان علی(ع) بهترین دوران تربیت همان ایام طفولیت است و عالی ترین فرصت برای فراگرفتن راه صحیح زندگی می باشد.

به نقل از رابط خبری معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی؛ نشست تخصصی معاونین آموزشی شهرستان های خراسان شمالی با حضور آقای جعفرآبادی مسئول کمیسیون علوم و معارف اسلامی شورای عالی آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش، معاون آموزش ابتدایی استان، رییس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ،کارشناس مسئولان و کارشناسان کودکستانی، ابتدایی  اداره کل و شهرستان های خراسان شمالی در محل مجتمع شبانه روزی عشایری امید انقلاب شهرستان سملقان برگزار شد.
مسئول کمیته علوم و معارف اسلامی شورای عالی آموزش و پرورش در زمینه اهمیت تربیت و تادیب به وصیت و سفارش امام علی(ع) به فرزند بزرگوارش امام حسن مجتبی(ع) در نهج البلاغه اشاره کردند«إنّما قَلْبُ الحَدَثِ كالأرضِ الخالِيةِ ما اُلقِيَ فيها مِنْ شيءٍ قَبِلَتْهُ ، فبادَرْتُكَ بالأدبِ قبلَ أن يَقْسُوَ قلبُكَ و يَشتغِلَ لُبّكَ». قلب کودک نورس همچون زمين خالى و آماده کشت است كه هر بذری در آن افكنده شود مى پذيرد و پرورش می دهد؛ فرزند عزیزم! من از دوران کودکی تواستفاده کردم از اين رو، من پيش از آن كه دلت سخت و فكرت را مسائل دیگری به خود مشغول نماید به تأديب و تربيت تو پرداختم.
جعفرآبادی بیان داشت: طبق رهنمود امیر مومنان علی(ع) بهترین دوران تربیت همان ایام طفولیت می باشد و عالی ترین فرصت برای فراگرفتن راه و روش صحیح زندگی می باشد.

وی افزود: زیراقدرت تقلید و اقتباس و حس قبول آموزه های روشن زندگی در کودکان از بزرگترها خیلی شدید است و کودک می تواند تمام اعمال و رفتار و گفتار مربی را به بهترین صورت حفظ کند و خود را به آن عادت دهد. 
اکبری مدیرکل آموزش و پرورش استان در این نشست بر ضرورت بازدید و نظارت از مراکز کودکستانی تاکید کرد.                      

بدخشان معاون آموزش ابتدایی و نماینده شورای عالی آموزش و پرورش در استان خراسان شمالی گفت: از مجموع ۱۱۰ هزار دانش آموز دوره ابتدایی ۴۵ هزار دانش اموز دوزبانه در استان داریم که همه ساله برنامه ریزی و آموزش این نوآموزان در مناطق دوزبانه قبل از شروع اموزشهای رسمی، در دستور کار معاونت آموزش ابتدایی قرار دارد.